29869773

tinnamaria@personligro.dk

Personlig Ro Yoga

Grundprincippet er Hatha Yoga, som er den grundlæggende form for yoga. Jeg har så tilføjet et drys af mig, for jeg tillader ofte liiidt længere tid i stillingerne, så du kan nå at mærke kroppen og åndedrættet mens du er i stillingen. Der vil være vejrtrækningsøvelser, mindre flow (hvor 2 til flere stillinger, glider over i hinanden), ledmobiliserende øvelser, styrkende øvelser og elementer fra den Restorative praksis. Derudover prioritere jeg ofte små “efterklans-pauser” mellem stillingerne/flows. Ofte har klasserne et tema og nogen gange går der et tema henover flere klasser (måske en hel sæson). Alle klasser starter med at lande i rummet på måtten, hvor jeg vil gøre mit for at du slipper alt omkring dig og får vendt opmærksomheden indad. Der afsluttes også altid med en guidet afspænding.

Der er det udstyr du skal bruge, men du er altid velkommen til at have dit eget med. Mange sætter pris på at have sit eget tæppe med. Der er gjort en plads klar til alle der deltager på holdet og rummet er et stille-rum før og efter klassen.

Spis gerne 1 1/2 – 2 timer før din klasse eller lige efter. Drik rigeligt med vand indtil 1/2 time før klassen og igen lige efter – urtete er godt lige før eller under (i små slurke).

Undgå brug af parfume – der kan være allergikere blandt dine medyogier og dufte kan sløre sanserne.

Træn skånsomt når du har menstruation eller hvis du har hormon-ustabiliteter. Det er altid muligt at tage en pause eller springe en stilling over – min guidning, din krop.

Restorativ Yoga

Denne, relative nye, yogaform har taget vesten med storm. Nok grundet det hurtige liv vi lever og de mange følelser af stress og afmagt. For i denne yogaform nulstilles kroppen og alle de fine systemer der er i kroppen (hormon-systemet, fordøjelses-systemet, endokrine-system og ikke mindst nerve-systemet). Det sker ved at du vil blive placeret i klassiske (siddede og liggende) yoga-stillinger, men støttet med bla puder, blokke, tæpper, bælte osv, for at give kroppen plads og ro til at give slip. Du vil ikke opleve dybe stræk, men tvært imod en krop der giver slip på et dybere plan. En af de afgørende faktorer for en rolig krop og stille sind er, tid. Du får derfor mellem 5 og 20 min i stillingerne, med fokus på åndedrættet. Klassen starter altid med at du lande i rummet og på måttet til min guidning. Så laver vi små bløde opvarmende øvelser for primært rygsøjlen hvorefter du får vist de restorative stillinger. Jeg putter alle der ønsker det med tæppe, øjenpose, mere eller mindre støtte i stillingerne osv Afsluningsvis bliver der guidet en dyb afspænding.

Der er det udstyr du skal bruge, men du er altid velkommen til at have dit eget med. Mange sætter pris på at have sit eget tæppe med. Der er gjort en plads klar til alle der deltager på holdet og rummet er et stille-rum før og efter klassen.

Spis gerne 1 1/2 – 2 timer før din klasse eller lige efter. Drik rigeligt med vand indtil 1/2 time før klassen og igen lige efter – urtete er godt lige før eller under (i små slurke).

Undgå brug af parfume – der kan være allergikere blandt dine medyogier og dufte kan sløre sanserne.

Træn skånsomt når du har menstruation eller hvis du har hormon-ustabiliteter. Det er altid muligt at tage en pause eller springe en stilling over – min guidning, din krop.